Stratégia The 1:1 Diet by Cambridge Weight Plan
Klient | The 1:1 Diet |
Dátum | Marec 2019 - Apríl 2020 |
Zadanie | Rastová stratégia |
Postup | Data model + biznis plan + marketing strategy |
Výsledok | Strategický plán rastu firmy na českom trhu |
Klient | The 1:1 Diet |
Dátum | Marec 2019 - Apríl 2020 |
Zadanie | Rastová stratégia |
Postup | Data model + biznis plan + marketing strategy |
Výsledok | Strategický plán rastu firmy na českom trhu |
Spoločnosť Cambridge Weight Plan od roku 2021 vystupuje pod značkou The 1:1 Diet. Je to britsko-český koncept, ktorý patrí k TOP hráčom v oblasti redukčných programov v ČR. S vyše 100vkou poradenských centier je aktuálne lídrom v tejto oblasti.
Požiadavka na spoluprácu prišla v čase, keď spoločnosť prechádzala významnými internými, ale aj externými zmenami. Rastúci tlak konkurencie, avizovaná zmena značky na globálnu (pozn. podľa vzoru britskej centrály) a postupné odovzdávanie riadiacich kompetencií novému manažmentu.
Zadanie bolo komplexné: pripraviť rastovú stratégiu a pomôcť v praxi všetky zmeny zrealizovať.
Navrhnutú stratégiu sme rozdelili do viacerých projektov počas celého roka a priradili k nim zostavené tímy:
Úvod spolupráce sa naštartoval cez deep-dive workshop s najužším tímom vedenia firmy. Spoločne sme nadefinovali ambíciu a ciele dlhodobého smerovania. Ujasnenie spôsobu, akým by mala firma pristúpiť k svojmu rastu a určením strategických projektov, začala postupná realizácia spoločných projektov.
Dátový model rastu siete
Prvým zadaním bola príprava dátového modelu pre rast celej siete, na území ČR. Začali sme analýzou dostupných dát o jednotlivých poradniach. Postupne sme analyzovali celý trh a definovali potenciál jednotlivých miest. Vrátane tých, ktoré boli zatiaľ neobsadené.
Model sme pripravovali cez nástroj Power BI, ktorý umožňuje zostaviť presnú mapu potenciálu jednotlivých miest, vychádzajúcu z prepočítaného indexu potenciálu. Ten sa počíta z viacerých parametrov: veľkosť populácie v regióne, kúpna sila, percentuálna obéznosť populácie a priemerná mzda. Klient tak získal okamžitý a presný prehľad o trhu a možnostiach rastu, vychádzajúc z reálnych a objektívnych dát.
Výsledkom bol prehľadný model potenciálu celého českého trhu v interaktívnej podobe. Tá klientovi umožňuje zobraziť potenciál tržieb a zákazníkov, až na úroveň jednotlivých miest a obcí.
Biznis plán rastu
Na základe dátového modelu rastu trhu sme pripravili finančný model (plán výnosov a nákladov), ktorý vychádzal z predpokladaného postupného rastu nových poradní. Všetko v automatizovanej podobe ako interaktívny model, s ktorým dokáže klient ľahko pracovať a modelovať si rôzne scenáre rastu svojej firmy.
Tento model sme obohatili o tzv. „B2B“ kalkulátor. Praktický nástroj, ktorý slúži pri individuálnom nastavovaní a priebežnej aktualizácií cieľov jednotlivých poradcov, ako aj samotných poradní. Vďaka jednoduchej implementácií do praxe a transparentnosti riešenia motivuje poradcov k lepším podnikateľským výsledkom. Čím sa zabezpečuje rast a zlepšenie kvality siete.
Marketingová stratégia pre CZ trh
Ďalším projektom bola adaptácia novej britskej identity na český trh. Nielen vizuálna, ale najmä z pohľadu komunikácie. Pre lepšie pochopenie vnímania značky sme vychádzali z realizovaného kvantitatívneho prieskumu. Ten jasne ukázal, ako český spotrebiteľ vníma oblasť redukcie hmotnosti. Ako rozoznáva jednotlivé značky a ktoré atribúty sú bariérou. A naopak tie, ktorú sú považované za benefit.
Zistenia sme overovali priamymi rozhovormi s jednotlivými poradcami a majiteľmi poradenských centier zo siete The 1:1 Diet. Cieľom bolo zladiť potenciál novej značky definovanej z UK, s pohľadmi lokálnych ľudí.
Celú navrhnutú marketingovú stratégiu sme následne pomáhali implementovať v jednotlivých projektoch:
Adaptácia profilácie značky pre lokálny trh. Ukážka spôsobu, akým majú výživoví poradcovia so značkou pracovať. Samotné ukážky komunikácie sme zhrnuli do prehľadného marketing toolkitu.
Redizajn webu. Celková zmena identity značky (pozn. podľa materskej britskej CI) zahŕňala aj inováciu existujúceho webu. Ten prešiel výraznou zmenou. Od vytvorenia novej štruktúry stránok, textového a audiovizuálneho obsahu, vrátane blogu. Až po vyladený systém získavania a priraďovania leadov, napárovaný na interný CRM systém.
Marketingový plán. Pre potreby spustenia nových marketingových aktivít, vrátane rebrandingu a renamingu sme spolu s internou brandovou manažérkou nastavili flexibilný plán na nasledujúci kalendárny rok. Ten sme zostavovali podľa toho, ako bolo možné jednotlivé zmeny exekuovať v čase. Tak, aby trh necítil výpadok komunikácie značky a zároveň zmeny nastávali prirodzene a postupne.
Redizajn poradní
Osobitným zadaním sa stala potreba vytvorenia dizajn manuálu poradní. Jednak podľa novej identity, ako aj z pohľadu „user experience“ zákazníkov, so zohľadnením skúseností poradcov siete, ako aj moderných trendov v retaile. Výsledkom je praktický sprievodca, ktorý slúži ako podklad k postupnému zjednocovaniu všetkých poradní.
Roadshow pre partnerov
Spolu s interným TOP manažmentom sme boli súčasťou Roadshow pre poradenské centrá, formou key organizátora. Od programu, až po samotný obsah a formu prezentácie. Cieľom bolo odprezentovať novú stratégiu spoločnosti celej internej sieti. Aj preto sme na všetkých stretnutiach, ktoré prebehli v online forme, prezentovali nami navrhnutú stratégiu priamo my. Ronako sme pomohli klientovi odpovedať na najkľúčovejšie otázky, ktoré priamo pri prezentáciách vznikali.
Manažment zmeny
Všetky projekty sme postupne spolu s klientom aktívne manažovali – od návrhu až do finálneho spustenia. Či už išlo o negociáciu smerom k majiteľom, prípadne stotožňovanie interných ľudí, alebo výpomoc pri výbere vhodných dodávateľov. Počas celého procesu sme boli „on board“, aby zmena reálne nastala a prebehla plynule, vo svižnom tempe.
Potenciál nových tržieb pre český trh, ktoré je možné atakovať.
Efektívnejší dátový systém riadenia poradní.
Odzrkadľujúci individuálne ciele pre nové aj existujúce poradne.
Uvedenie novej globálnej značky, ktorá je dnes jasná a pre klientov zapamätateľná.