CASE STUDY

Edumio potrebovalo spojiť víziu s rastom

Spoločnosť Edumio je inovatívnym projektom z dielne zakladateľa portálu ZlavaDna. Projekt vznikol ako spin-off a rástol úplne od nuly. Je to značka, ktorá priniesla na trh disruptívnu zmenu vo vzdelávaní BOZP a ďalších zákonných povinností a to tým, že ich komplexne poskytuje online.

Požiadavka vypracovať štruktúrovanú rastovú stratégiu prišla v čase, keď firma mala ešte len desiatky klientov. Zadanie malo 2 hlavné ciele. Posúdiť relevantnosť a marketingovú odlišnosť produktu a definovať akým spôsobom má spoločnosť zrýchliť svoj rast. Všetky zistenia sme zároveň zhrnuli do strategického plánu expanzie a napočítali do reálneho finančného plánu na 5 rokov.
Analýza potenciálu
Finančný plán rastu
Akčný plán obchodu

Ako sme postupovali

1. Ambícia majiteľa

Spoločné stretnutie na ktorom sme zjednotili ambície majiteľa a manažmentu a definovali jasné priority.

2. Rozhovory s obchodníkmi

Získali sme detailný pohľad, ako sa zákazník správa, ako prebieha obchodný proces a čo obnáša. Následne sme dokázali definovať, čo z ponúkanej služby zákazník vníma ako najvyššiu hodnotu.

3. Akvizičné stretnutia

Absolvovali sme prezentácie u nových klientov spolu s obchodníkmi a overili si ako produkt zákazník chápe a ako sa reálne pri predaji správa.

4. Client Insights

V tomto projekte sme intenzívne spolupracovali najmä s obchodníkmi a boli často v teréne. Najdôležitejšie bolo správne pochopiť, či produkt vníma zákazník ako výnimočný. To sa potvrdilo a aj na základe toho sme navrhli silnú rastovú stratégiu postavenú na vysokej intenzite priameho obchodu.

5. Analýza distribučných kanálov

Rovnako dôležité bolo definovať, ktorými kanálmi sa má predaj akcelerovať a ako sa to odrazí v tržbách, nákladoch a na konci dňa aj v ziskovosti firmy.

6. Trhový potenciál

Definovali sme možný finančný potenciál dosiahnuteľný na lokálnom, ale aj zahraničnom trhu.

Čo sme pre klienta vytvorili

Dlhodobý biznis koncept spoločnosti

Definovanie presného plánu rastu. Od definovania konceptu, cez stanovenie potenciálu, výber zacielenia a produktov až po odporúčania ako akcelerovať rast. Všetko podložené číslami v sumárnom biznis pláne, podľa ktorého vie manažment firmy postupovať. 

Plán rastu

Definovanie presného plánu rastu. Od definovania konceptu, cez stanovenie potenciálu, výber zacielenia a produktov až po odporúčania ako akcelerovať rast. Všetko podložené číslami v sumárnom biznis pláne, podľa ktorého vie manažment firmy postupovať.

Biznis plán

Na základe zistených dát sme vypracovali detailný biznis plán na obdobie 5 rokov. Zahŕňal očakávané predaje a z toho plynúce tržby a zároveň príslušný plán nákladov. A sumárne vývoj hospodárskeho výsledku po jednotlivých rokoch. 

Sales akvizícia

Sumarizácia potenciálu trhu a nastavenie akčného plánu aktivít pre rast predaja. Supervízia aktívnej práce na získavaní nových klientov.

Redizajn webu

Na základe stanovenia cieľov a zintenzívnenia spolupráce bola nevyhnutným krokom vizuálna a obsahová zmena webu. Vrátane správneho nastavenia merania konverzií.

Aktivizácia ecommerce

Nastavenie a priebežná optimalizácia online kampaní, s hlavným cieľom získavania leadov vyplnením jednoduchého kontaktného formulára na webe.

Čo to prinieslo firme

+ 200 %

Rast

Medziročný nárast tržieb medzi rokmi 2017 / 2018 a 2018 / 2019, ktorý pretrváva.
+ 15 %

Ziskovosť

Dosiahnutie historicky prvého zisku za rok 2020, napriek pandémií.
+ 1000

Zákazníkov

Z pôvodných niekoľko desiatok testovaných klientov na tisícku aktívnej klientskej bázy.
+60 %

dvojciferný rast e-commerce predaja

Za posledný rok sa nám podarilo zvýšiť predaj cez eshop o viac ako 60%.
+ 96 %

Lojalita

Vďaka produktu a jeho nastaveniu prakticky odchádzajú iba klienti, ktorí svoje firmy rušia.
V súčasnosti s klientom stále pracujeme v role supervízora implementácie navrhovaných zmien, plnenia rozbehnutých projektov, ako aj procesu pri komunikácii s potenciálnymi investormi.
24 hodín na úspech

Vypočujte si rozhovor so zakladateľom Edumio Petrom Paškom

Majiteľ Edumio, Peter Paška, podniká už viac ako 20 rokov. Mnoho firiem stvoril, kúpil, predal a nejaké stále vlastní a posúva vpred. V rozhovore odkryl faily, ale aj tie najlepšie rozhodnutia, ktoré vo svojej kariére urobil. Od čias, kedy riadil portál ZľavaDňa, až po projekty, ktorým momentálne venuje najviac času a energie – Edumio – komplexné online školenia zamestnancov v oblasti BOZP, PO, PZS, či Bookio – rezervačný systém.