CASE STUDY

Aby Cleversoft mohol rásť, musel zmeniť spôsob, akým získava zákazníkov

CLEVERSOFT vyvíja softvérové riešenia pre digitalizáciu výrobných procesov. Roky rástli organicky, najmä cez odporúčania a stabilných zákazníkov. Technicky silní, s kvalitnými projektami a dobrými referenciami, no marketing prakticky neexistoval.

Founder Branislav Bálint to pomenoval priamo: „Vedeli sme, že marketing potrebujeme, ale sami by sme ho nezvládli nastaviť. Chýbal nám systém, ktorý by prinášal nové zákazky.“
Marketingový akcelerátor
Marketingový plán

Branislav absolvoval program Marketingový akcelerátor

Počas 3 mesiacov si prešiel sériou 6 intenzívnych stretnutí, ktoré mu pomohli nastaviť jasnejšiu víziu, pomenovať hodnotu produktov a vytvoriť základy funkčného marketingu.

1. Biznis ambícia a strategický rámec

Na úvod bolo potrebné ujasniť si smer firmy a jej ambíciu. CLEVERSOFT sa už nechce profilovať ako softvérová firma na zákazku, ale ako technologický partner pre výrobu, ktorý pomáha digitalizovať procesy a zjednodušuje riadenie výrobných firiem.

2. Odlíšenie na trhu a zákaznícka hodnota

Spoločne sme analyzovali trh, konkurenciu aj potreby zákazníkov. Majiteľ pochopil, že doteraz zbytočne obmedzoval potenciál CLEVERSOFTu. Otvoril si nové segmenty a zadefinoval hodnoty, za ktoré sú zákazníci ochotní zaplatiť: efektivita, úspora času a kontrola výrobných procesov.

3. Komunikácia a produktová logika

Na treťom stretnutí sme vytvorili jasnú Value Proposition - jednoduché vyjadrenie, čo produkty CLEVERSOFTu prinášajú klientom.

4. Marketingový plán

Branislav získal konkrétny ročný plán marketingových aktivít s rozpočtom a presne zadefinovanými krokmi. Každá aktivita bola priradená k cieľu - osloviť nové firmy, udržať existujúcich klientov alebo podporiť budovanie značky.

5. Reporting a meranie výkonu

Nastavili sme mesačný marketingový a obchodný reporting, ktorý sleduje počet leadov, ich zdroje, úspešnosť uzatvárania a hodnotu zákaziek. Vďaka tomu má firma prehľad, čo funguje a kde je potrebné pridať.

6. Plán implementácie

Program sme uzavreli odporúčaniami a akčným plánom na 12 mesiacov. Ten pokrýva všetko - od nastavenia kampaní, cez zavedenie nových produktov, až po interné procesy, ktoré zabezpečia konzistentnú kvalitu a kontrolu výsledkov.

Výsledok

CLEVERSOFT má dnes jasnejšiu víziu, konkrétne úlohy a praktické know-how, ktoré môže okamžite využiť. Firma je na ceste k lepšie nastavenej značke, prehľadnejšej ponuke a marketingu, ktorý podporuje rast.

A v tom na to nie je sám - BizBuilders sprevádza CLEVERSOFT aj po akcelerátore pri zavádzaní zmien, nastavovaní procesov a štartovaní marketingu na novú úroveň.

Ako program zhodnotil Branislav Bálint?