CASE STUDY

Javorina potrebovala strategicky uchopiť expanziu značky

Výrobca špičkového masívneho nábytku zo Spišskej Belej mal ambíciu rozšíriť svoje pôsobenie najmä na slovenskom a českom trhu. Cieľom zadávateľa bolo vybudovanie siete vlastných značkových predajní, jasná profilácia a odlíšiteľnosť značky a systematický marketing.

Presným zadaním na našu spoločnosť bolo definovať ako tieto ciele naplniť. Pre nás to znamenalo pripraviť marketingovú stratégiu, presnejšie „5 winning points“ – pomenovať riešenia na všetky dôležité oblasti – od profilácie na trhu, cez nákupnú cestu spotrebiteľa, odlíšiteľnosť značky a rovnako aj to, aké aktivity má marketingové oddelenie realizovať.
Dlhodobá marketingová koncepcia
Analýza potenciálu
Plán priorít

Ako sme postupovali

1. Obchodné ciele

Workshop. Kľúčové stretnutie majiteľov a TOP manažmentu na ktorom sme zladili pohľad na víziu, smerovanie a obchodné ciele.

2. Návštevy predajní

Osobné rozhovory s predajcami v značkových predajniach ale aj na partnerských distribučných miestach. Ujasnenie ako funguje tento distribučný kanál a ako sa správa zákazník pri kúpe.

3. Analýza online priestoru

Zistenia ako je na tom online predaj iných značiek, ako silná je lokálna konkurencia a ako efektívne funguje súčasný digitálny marketing.

4. Analýza trendov

Prieskum relevantných trendov v segmente (rozhovory s industry expertmi), sumarizácia poznatkov ako sa segment dizajnového nábytku vyvíja a kde bude rásť.

Čo sme pre klienta vytvorili

Definovali sme dlhodobú profiláciu značky

Na základe toho si marketingové oddelenie nechalo pripraviť novú vizuálnu identitu a vizualitu.

Definovali sme, kde je priestor na trhu a na expanziu

Na základe toho sa manažment rozhodol otvoriť český trh:

Marketingový a akčný plán

Všetko sme zhrnuli do marketingového plánu a zároveň akčného plánu ďalších krokov usporiadaného podľa logickej prioritizácie. Tak aby sa zmeny udiali plynulo, chronologicky a s čo najlepším dosahom.

Spolupráca s klientom

Počas celého obdobia sme úzko spolupracovali s marketingovým a obchodným riaditeľom klienta, spoločne overovali zistenia, dáta a samozrejme aj naše odporúčania.

Čo to prinieslo firme

+3

Nové predajne

Otvorenie nových značkových predajní na Slovensku a otvorenie 2 showroomov v Českej republike.
+

Úspešný vstup na český trh

Vlastnú značkovú predajňu v Prahe nasledovalo aj rozšírenie o ďalšie miesta v Českej republike.
+

Nová profilácia a vizualita

Značka Javorina prešla následne kompletným redizajnom svojej korporátnej identity čím sa jasne vyprofilovala a odlíšila od lokálnych konkurentov.
+15 %

Medziročný rast tržieb

Akcelerácia rastu tržieb v roku 2017 / 2018 a rovnako aj v období 2018 / 2019.