CASE STUDY

Technologický líder Koval potreboval nový hlas

Spoločnosť KOVAL SYSTEMS je slovenský výrobca a dodávateľ komplexných riešení v oblasti mechanickej ochrany, archivácie a automatizácie. Spoločnosť v sebe spája dlhoročné výrobné zručnosti a technologický know-how.

Na trhu ponúkajú end-to-end systém, t.z. od navrhovania riešenia konštrukčnej idey až po inhouse výrobu. Klientom tieto riešenia zrýchľujú logistické procesy, zväčšujú skladovacie kapacity alebo zvyšujú efektivitu výroby.

Aby sa firma týchto rozmerov dokázala odlíšiť od konkurencie a zároveň zaujala cieľovú skupinu, vnímala potrebu vytvorenia silnej zákazníckej profilácie. A nastavenia nového, moderného spôsobu komunikácie.
Trhová analýza
Profilácia značky
Marketingový plán

Ako sme postupovali

1. Podnikateľská ambícia firmy

Úvodný kick-off meeting celého manažmentu nám jasne ukázal podnikateľskú ambíciu firmy, ktorá bola vo viacerých smeroch ambiciózna a pokroková.

2. Profilácia značky

Zásadnou bola najmä požiadavka zmeny profilácie z „výrobcu“ – na poskytovateľa riešení. V Koval Systems totiž zápasili s vnímaním ich značky na trhu, skôr ako výrobu. Pričom reálna interná kompetencia siahala omnoho ďalej – až do konštrukčnej a technologickej oblasti.

3. Marketingová rekalibrácia

Všetky požiadavky a výzvy klienta sme riešili v jednom projekte marketingovej stratégie. Jej cieľom bolo lepšie definovať trh, identifikovať hlavné zákaznícke hodnoty klientov, zmapovať aktuálne ale aj potenciálne cieľové skupiny. A to všetko koncepčne uchopiť do novej profilácie a nového štýlu komunikácie.

4. Analýza trendov

Vďaka prieskumu relevantých trendov v segmente a sumarizácií poznatkov o vývoji automatizácie výroby či skladovania, sme porovnali ambície s realitou. Z výstupov sme navrhli ďalšie kroky v súlade s trendmi na trhu.

5. Definovanie trhu a cieľových skupín

Analýza postavenia spoločnosti voči konkurencii a insighty cieľovej skupiny vyústili k záveru, že spoločnosť dnes zastrešuje iba časť potenciálneho trhu. Identifikovali sme aj úplne nový segment, v ktorom môže spoločnosť výrazne rásť. Vďaka vytipovaným rozhovorom so zástupcami vybraných firiem, sme si túto hypotézu overili.

Čo sme pre klienta vytvorili

Identifikovanie kľúčovej „value propostion“

Na základe našej analýzy trhu, trendov a najmä rozhovormi so súčasnými aj potenciálnymi klientmi, sme navrhli strategický posun v profilácii značky (strategic switch). A to nasledovne:

Túto profilačnú zmenu sme dopracovali do exekúcie až do podoby sloganu a nového vizuálneho štýlu komunikácie: 

Spôsob tvorby nových tržieb

Pre rozšírenie pôsobenia firmy sme zadefinovali role produktových línií a navrhli efektívnu formu podpory ich predaja.

Marketingový plán

V náväznosti na novú profiláciu a akvizičné nástroje sme pripravili konkrétne návrhy marketingovej komunikácie. Vrátane prerozdelenia marketingového budgetu na celý kalendárny rok.

Zmeny vo vizuálnej komunikácii

Na základe novej profilácie, ktorá klientovi naozaj rezonovala sme navrhli nový štýl vizuálnej komunikácie, pričom sme vychádzali z existujúceho loga a farebnosti. Našim cieľom nebol samoúčelný rebranding, ale funkčné doplnenie a oživenie súčasnejidentityznačky, o nové grafické prvky a doplnkové farby. Následne sme klientovi pripravili ukážky ako by mala takáto komunikácia (na základe novej profilácie) fungovať v praxi – v jednotlivých médiách a výstupoch:

Inzercia
Natívne PR
Natívne PR
Display formát na webe

Čo to prinieslo firme

+

Zjednotenie ambície

Do jasného smerovania vyjadreného v značke, produktoch aj komunikácii na trh.
+

Výrazná nová profilácia

Ktorá reálne odzrkadľuje kompetenciu spoločnosti a dodáva značke rešpekt.
+

Konkrétny plán

Logický a štruktúrovaný marketingový plán na podporu zrýchlenia obchodu a rastu. Prehľadne a v číslach.