CASE STUDY
PEIKKO uspelo s invenčným produktom na trhu, ktorý novinky nevíta
Fínska spoločnosť PEIKKO je globálna rodinná firma pôsobiaca v stavebníctve. Má pobočky vo vyše 33 krajinách, cez 2 000 zamestnancov a obrat cez 300 mil. eur.
Slovenská pobočka, ktorá má silné postavenie v celej skupine, nás oslovila s požiadavkou na definovanie marketingovej stratégie pre launch invenčného stavebného nosníka, ktorý nahrádza klasické stavebné postupy. Zrýchľuje výstavbu, zväčšuje úžitkovú plochu a zjednodušuje celý proces stavby. Potrebovali praktický návod, ako komunikovať v konzervatívnom segmente stavebníctva, a aké konkrétne aktivity, a v akom rozpočte realizovať. Rovnako ako nastaviť funkčné marketingové oddelenie.
Slovenská pobočka, ktorá má silné postavenie v celej skupine, nás oslovila s požiadavkou na definovanie marketingovej stratégie pre launch invenčného stavebného nosníka, ktorý nahrádza klasické stavebné postupy. Zrýchľuje výstavbu, zväčšuje úžitkovú plochu a zjednodušuje celý proces stavby. Potrebovali praktický návod, ako komunikovať v konzervatívnom segmente stavebníctva, a aké konkrétne aktivity, a v akom rozpočte realizovať. Rovnako ako nastaviť funkčné marketingové oddelenie.
Marketingová stratégia

Ako sme postupovali
1. Biznis ambícia
Spoluprácu sme naštartovali cez deep-dive workshop s najužším tímom vedenia lokálnej pobočky. Definovali sme si, aké sú rastové ciele firmy, čo má byť úlohou marketingu a kde sú dnes „roadblocky“, na ktoré sa máme zamerať.
2. Pohľad na trh
Cez prieskum trendov v stavebníctve sme jasne definovali odlišnosti slovenského trhu a jeho špecifiká. Analyzovali sme odlišnosti od progresívnych trhov severnej Európy a definovali, kde sú rozdiely.
3. Cieľové skupiny
Rozhovormi s klientmi sme ujasnili ich rozhodovací proces a parametre, ktoré zvažujú. Rovnako sme realizovali hĺbkové rozhovory s ne-klientmi, aby sme zistili čo má pre nich zákaznícku hodnotu, a či segment ktorý zastupujú je možné oslovovať ako zdroj nových tržieb.
4. Biznisové „pravidlá hry“
Definovali sme biznisové „pravidlá hry“, ktoré je nutné rešpektovať v marketingovej komunikácii produktu a značky ak má marketing reálne byť motorom naplnenia definovanej ambície.
Čo sme pre klienta vytvorili

Štruktúra cieľových skupín
Cieľové skupiny sme prehľadne segmentovali a definovali bariéry a motivátory, na základe ktorých fungujú.

Nastavenie komunikácie
Definovali sme hlavnú zákaznícku hodnotu a value proposition – kľúčovú odlišnosť, ktorú má komunikácia obsahovať spolu s vizuálnom ukážkou fungovania v praxi.

Konkrétne ukážky komunikácie
Definovali sme tonalitu jazyka a spôsob komunikácie na jednotlivé cieľové skupiny. Klientovi sme pripravili aj konkrétne ukážky komunikácie konkrétnych odlišností v rôznych mediatypoch, aby si celú stratégiu videl v praktickom živote.

Marketingový plán
Pripravili sme prehľadný plán marketingových aktivít, rozdelený do jednotlivých období spolu s odporúčaným rozpočtom. Praktický a ihneď implementovateľný.
Nastavenie marketingového oddelenia
Na základe pripraveného plánu aktivít sme definovali, aké činnosti musí firma realizovať „inhouse“ a ktoré je možné realizovať externe. Definovali sme typológiu externých dodávateľov a spísali „job description“ na internú pozíciu marketing koordinátora.
Na základe požiadavky klienta sme realizovali aj odbornú časť assessment centra v rámci výberového procesu a pomohli s výberom vhodného kandidáta na marketingové oddelenie.
Na základe požiadavky klienta sme realizovali aj odbornú časť assessment centra v rámci výberového procesu a pomohli s výberom vhodného kandidáta na marketingové oddelenie.