Jedálničky mali zvládnuté, stratégiu rastu ešte nie
Požiadavka na spoluprácu prišla v čase, keď firma mala tisíce registrácií a aktívnych používateľov, no dlhodobo zápasila s nízkymi a rozdrobenými tržbami. Nevedeli, či sa zamerať na B2B alebo B2C, expandovať do zahraničia či skúsiť znova slovenský trh. Nápadov mali veľa, no žiaden sa nepretavil do funkčného biznis modelu.
Zadanie bolo jasné: zvýšiť tržby a marže.

Ako sme postupovali
1. Biznis Deep-dive
2. Business model
3. Trendológia a možné produkty
4. Potenciálne cieľové skupiny
Čo sme pre klienta vytvorili

Biznis plán rastu
Na základe workshopov a analýzy trhu sme pripravili nový biznis plán a finančný model, ktorý s dôrazom na otočenie modelu z primárne B2B na primárne B2C segment.

Prekopanie produktov
Súčasťou biznis plánu boli aj nové produkty pre B2C segment. Upravila sa nákladová stránka (optimalizácia nákladov cez interné zdroje) aj predajná cena produktov. Produkty mali vo výsledku obrovský úspech a záujem o ne spôsobil potreby navyšovania interných aj externých odborníkov. Planeat na vrchole svojej sezóny mal čakaciu dobu na osobný produkt až 20 pracovných dní!

Nový lead gen nástroj
Do produktového setupu sme pridali aj nový lead generation nástroj v podobe body-check kalkulačky.

Redizajn webu
Otočenie modelu z B2B na B2C vyžadovalo aj zmenu webu. Tu sa kládol dôraz na jednoznačnosť profilácie Planeat ako experta na redukciu hmotnosti a zároveň na jednodnoduché pochopenie ponuky produktov a služieb.

Nový hero produkt
Obrat na B2C segment sa vyplatil! Niekoľko týždňov po spustení nového webu a prvých pozitívnych výsledkoch v predajoch prišla ponuka na spoluprácu so zdravotnou poisťovňou.Vzhľadom na očakávaný počet objednávok od klientov/poistencov bol navrhnutý nový produkt (Receptár na mieru) s nižšími nárokmi na interné kapacity odborníkov pri zachovaní odbornej kvality a prínosu pre klienta. Výsledky neprišli síce rýchlo, bolo potrebné nákupný proces aj komunikáciu chvíľu ladiť ale na konci dňa sa z receptárov stal game changer.

Manažment transformácie
Všetky projekty sme postupne spolu s klientom aktívne manažovali – od návrhu až do finálneho spustenia. Počas celého procesu sme boli aktívnou súčasťou firmy, aby zmena reálne nastala a prebehla plynule, vo svižnom tempe.
Aktívne sme rok riadili aj taktické marketingové aktivity v Planeat. Firma mala dedikovaného marketingového špecialistu z BizBuilders Adrianu Mučičkovú, ktorá zastrešila v Planeat marketing, PR aj komunikáciu a manažment marketingového kalendára. Aďka je dnes už integrovaná do života firmy a aktívne sa podieľa na projektoch a komunikácii.
Čo to prinieslo firme
Happy (never) ending
Vypočujte si rozhovor so CEO Planeat Michalom Páleníkom

Mišo Páleník je CEO Planeat, ale aj je známy odborník na zdravú životosprávu. V tejto epizóde nášho podcastu sa ale nebudeme rozprávať o tom, ako sa správne stravovať, ale o jeho podnikaní.
Mišo odkryl mnoho failov a ťažkých momentov, ktorými si musel prejsť a veľmi konkrétne vytiahol aj to, čo si z každej situácie odniesol.