CASE STUDY

Primadonna hľadala nové tržby a zisk

Primadonna Collection je talianska franchise značka prinášajúca módnu obuv, kabelky a doplnky pre všetky ženy, ktoré si zakladajú na svojej jedinečnosti. Tie, ktoré chcú držať krok s módnymi trendami.

Zadanie bolo jednoznačné. Pripraviť biznis plán na nasledujúce obdobie a definovať konkrétne kroky pri ďalšej expanzii značky.
Analýza ziskovosti
Finančný plán
Stratégia rastu

Ako sme postupovali

1. Priority

Zo zadania vyplynula potreba rýchleho zorientovania sa v prioritách a výberu konkrétnych aktivít spolupráce. Takých, ktoré pomôžu okamžitému zlepšeniu a zároveň dlhodobému napredovaniu firmy.

2. Analýza ziskovosti

Ako prvý krok bola nevyhnutná analýza doterajších výsledkov firmy.

3. Analýza potenciálu trhového rastu

Analýza trendov v danom segmente ukázali vysokú penetráciu e-commerce trhu. Rovnako tak migráciu hráčov z online do offline prostredia a opačne. Pretlak ponúkaných značiek na jednej strane a masívny nárast dopytu po online nákupe obuvi na strane druhej, definoval jasný rastový potenciálu trhu.

Čo sme pre klienta vytvorili

Finančný reporting

Na základe dát sme vytvorili prehľadnú formu finančného reportingu za predchádzajúci rok. Ten definoval ktoré z kanálov sú ziskové a kde sú rezervy.

Biznis plán

Riešením ihneď aplikovateľným do praxe bolo vytvorenie biznisplánu na 3 roky.  Vo finančnom vyjadrení vo forme výsledovky rozpracovanej na úroveň tržieb z konkrétnych produktových skupín a nákladov ktoré je potrebné vynaložiť. Odrazovým mostíkom pre biznis plán boli reálne dáta z finančného reportingu.

Stratégia rastu

Následne sme definovali kľúčových „k.o.“ faktorov pre rast a úspech podnikania, najmä s ohľadom na zmeny vyvolané covid obdobím. Na základe toho sme definovali konkrétne odporúčania pre rast spoločnosti – krátkodobé aj dlhodobé – vždy s ohľadom na rast tržieb a najmä ziskovosti firmy.

Čo to prinieslo firme

+

Jasný fokus

Definovanie na čo sa pri raste spoločnosti zamerať, kde je najväčší potenciál tržieb aj zisku.
+

Finančný reporting

Praktický nástroj riadenia celej stratégie cez sledovanie financií na mesačnej báze.
+

Štruktúrovaná stratégia

Vyjadrená v dátach, finančných prepočtoch a rozdelená po jednotlivých kanáloch.
+

Plán rastu vo financiách

Detailný finančný plán na obdobie 5 rokov, obsahujúci všetky nevyhnutné zmeny a strategické aktivity.