CASE STUDY

Medante chcelo vedieť, čo predávať, komu a ako to komunikovať

Medante je moderná poliklinika s celostným prístupom, ktorá rastie od svojho vzniku veľmi dynamicky. Zo skromných začiatkov sa stala veľkou značkou, no chaos na trhu, nejasné produktové portfólio a chýbajúci systém akvizície klientov brzdili jej ďalší rozvoj.

Majiteľ a tím vedeli, že ak chcú rásť ďalej, potrebujú prehľadnú produktovú štruktúru, ktorá osloví klientov, jasnú stratégiu na prilákanie a udržanie klientov, zmysluplný marketingový plán, ktorý nepodlieha náhodám, ako aj nástroje a procesy, ktoré umožnia systematický rast.

Trh súkromných zdravotníckych zariadení je navyše neprehľadný a nesystematický - žiadne štandardy, rôzne ceny, rôzne balíky, čo klientom často sťažovalo orientáciu. Medante potrebovalo jasne nastaviť štruktúru služieb a pripraviť sa na dlhodobý rast.
Marketingová stratégia
Implementácia
Nová identita

Ako sme postupovali

1. Ambícia majiteľa

Na začiatku sme definovali podnikateľskú ambíciu majiteľa – teda kam chce posunúť svoj biznis a aké obchodné výsledky má firma v horizonte 2–3 rokov dosiahnuť.

2. Prieskum trhu a analýza segmentu

Zmapovali sme trh súkromného zdravotníctva, konkrétne polikliník. Odhalili sme, že segment je chaotický a neprehľadný, čo potvrdilo potrebu zjednodušiť a zjednotiť ponuku Medante.

3. Redefinícia značky a komunikácie

Preformulovali sme kľúčové posolstvo značky. Medante nie je miesto pre „pacientov“, alebo pre “klientov”, ale priestor pre ľudí, ktorí sa chcú starať o svoje zdravie.

4. Nastavenie produktového portfólia a logiky fungovania

Navrhli sme štruktúru produktov, ktorá vedie klienta logicky od prvotného kontaktu až po možnú dlhodobú spoluprácu.

5. Marketingový plán a systém akvizície klientov

Vytvorili sme komplexný plán marketingových aktivít a vhodných médií a vytvorili logiku na napojenie k získavaniu potenciálnych leadov (dopytov).

6. Plán implementácie a podpora

Na záver sme pripravili detailný akčný plán s jasnými krokmi a odporúčaniami, ktorý tím Medante pripravil na náročnosť celej transformácie.

Čo sme pre klienta vytvorili

Nová identita značky

Medante dnes vystupuje ako moderná poliklinika s jasne definovaným posolstvom - človek na prvom mieste. Klinika sa neprofiluje ako miesto pre pacientov či klientov, ale ako priestor pre ľudí, ktorí chcú aktívne starať o svoje zdravie. Tento prístup sa premietol do celého komunikačného jazyka a výrazne odlíšil kliniku od konkurencie.

Nový firemný web

Zmena stratégie a identity sa pretavila aj do nového webu. Ten prezentuje jasnú štruktúru služieb, komunikačný jazyk postavený na hodnote „človek na prvom mieste“ a slúži ako nástroj na získavanie nových klientov aj budovanie dôvery u existujúcich.

Zrozumiteľná produktová štruktúra s hook produktami

Navrhli sme jasnú logiku portfólia, ktorá vedie klienta od prvého kontaktu až po dlhodobú spoluprácu. Súčasťou tejto štruktúry sú aj tzv. hook produkty – atraktívne vstupné služby, ktoré otvárajú dvere k Medante, budujú dôveru a prirodzene vedú k využívaniu vstupných vyšetrení a komplexných ročných programov.

Nová stratégia komunikácie

Vytvorili sme komunikačnú stratégiu, ktorá stavia na hodnotách Medante a jasne odlišuje kliniku od konkurencie. Vďaka nej dnes Medante komunikuje konzistentne, profesionálne a zároveň ľudsky – spôsobom, ktorý oslovuje ľudí hľadajúcich dlhodobú starostlivosť o zdravie.



Marketingová a akvizičná stratégia

Medante získalo komplexný marketingový plán s odporúčanými kanálmi, systémom zbierania leadov a procesom ich následnej starostlivosti. Stratégia priniesla firme spôsob, ako pravidelne generovať dopyty a premeniť ich na dlhodobých klientov.



Implementácia a podpora manažmentu

Ako partneri sme sprevádzali tím Medante aj vo fáze implementácie. Dodali sme akčný plán a dohliadali na to, aby sa navrhnuté zmeny stali realitou – od zavedenia novej komunikácie až po nastavenie procesov na akvizíciu klientov.




Výsledok

Značka získala strategicky nastavený systém pre jej rast - s jasne definovanou ambíciou, vyprofilovanou značkou a produktovou stratégiou, ktorá dokáže fungovať v praxi, nie len na papieri.

Ako spoluprácu zhodnotil Michal Andrejco, zakladteľ a CEO Medante?

"Spolupráca s Tomášom a jeho tímom Medante prebiehala vo fáze, kedy po 11 rokoch poliklinika zásadne expandovala z 5 ambulancií na 35 ambulancií, z 15 členného tímu na 85 členný tím, z organického riadenia na štrukturovaný manažment rozhodujúci sa na základe dát.

Zásadné pre mňa bolo vnímať, že BizBuilders tejto extrémne intenzívnej a náročnej fáze nášho rozvoja rozumeli a vedeli tak podať silnú pomocnú ruku a vedenie v komplexnom uchopení našej marketingovej a obchodnej stratégie ako i inšpiráciu v procesnej a operatívnej agende. Rýchlo si navnímali situáciu, dali na stôl odporúčania o „next steps“ a tieto nám pomohli realizovať. Spolupráca bola presne v štýle ako to mám rád – profesionálna a ľudská zároveň.

Osobne som prvýkrát mal možnosť zažiť silu dátovo orientovaného prístupu až v takejto škále, kedy BizBuilders realizovali cielený prieskum, na základe ktorého dát, sme následne nastavovali produktovú štruktúru a pricing našich komplexných ročných zdravotných programov. Zásadná zmena paradigmy u mňa osobne tkvela práve v zažití si dôležitosti dát zozbieraných z reprezentatívnej vzorky, kedy som mohol konfrontovať vlastné presvedčenia s trhom, vlastné tézy s tým, ako to reálne majú naši klienti."
PODCAST 24 hodín na úspech

Vypočujte si celý rozhovor s Michalom Andrejcom

Úspešný podnikateľ, ktorý vedie najväčšiu polikliniku celostnej medicíny na Slovensku. Z malej firmy vyrástla za 12 rokov moderná poliklinika, ktorá prináša novú kultúru v slovenskom zdravotníctve.

Michal má jasne definovanú svoju rolu – pracovať na firme, nie vo firme. Chce tvoriť a realizovať víziu. V rozhovore rozpráva o tom, čo mu v našom zdravotníctve prekáža, ako uvažuje nad službami, ktoré v Medante poskytujú a veľmi otvorene hovorí aj o zásadných rozhodnutiach, ktoré Medante formovali a stále formujú.