Globálny hráč, ktorý porozumel lokálnym pravidlám hry
Klient | CBRE |
Dátum | Marec 2017 - Jún 2017 |
Zadanie | Rekalibrácia marketingu |
Postup | workshopy > analýza trhu > marketingová stratégia |
Výsledok | Strategické nastavenie lokálneho marketingu |
Klient | CBRE |
Dátum | Marec 2017 - Jún 2017 |
Zadanie | Rekalibrácia marketingu |
Postup | workshopy > analýza trhu > marketingová stratégia |
Výsledok | Strategické nastavenie lokálneho marketingu |
CBRE je svetový líder v oblasti poradenstva a investícií do komerčných nehnuteľností. Silná americká spoločnosť s tržbami cez 20 miliárd USD a viac ako 100 000 zamestnancami.
Lokálna pobočka je absolútnou jednotkou na Slovenskom trhu. Zadanie prišlo priamo od vedenia spoločnosti – nastaviť celý lokálny marketing strategicky. Od definovania jasnej „message“ ktorá sa má na lokálnom trhu používať, cez praktické ukážky komunikácie, zoznam marketingových aktivít a rozpočtu až po definovanie kapacít, ktoré firma na rozbeh marketingu potrebuje. Celkom silný „all in one package“.
Pre účely celého naštartovania marketingovej stratégie sme zvolili metodiku Modrého oceánu (Blue ocean methodology). Na základe nej sme dokázali presnejšie pomenovať, čo sú kľúčové zákaznícke hodnoty klientov, a na čom môže byť odlišnosť postavená. Rovnako sme si na riadenom workshope definovali rastové ciele firmy, čo má byť úlohou marketingu, a kde sú dnes „roadblocky“, na ktoré sa máme zamerať.
Cez prieskum trhu a analýzu dostupných dát sme pripravili pre klienta pozičnú mapu – kde sme štruktúrovane rozdelili ako neprehľadný trh konzultačných služieb funguje, a ktoré subjekty majú aké postavenie. Rovnako sme definovali hlavné trendy, ktoré v tejto oblasti nastanú a nevyhnutný posun nielen v komunikácii, ale aj v typológii služieb, ktoré firma bude ponúkať.
Rozhovormi s klientmi sme ujasnili ich rozhodovací proces a spôsob, akým sa pri výbere rozhodujú. Definovali a pochopili sme, že firma oslovuje 2 odlišné skupiny klientov – majiteľov nehnuteľností (Investori) a užívateľov nehnuteľností (Firmy). Na základe tohto rozdelenia sme definovali kľúčové komunikačné „points“ tak, aby bola značka pre obe skupiny zrozumiteľná.
Na základe rozdelenia cieľových skupín sme navrhli aj upravenú štruktúru produktov a jej implementáciu do praxe.
Definovali sme hlavnú zákaznícku hodnotu a value proposition – kľúčovú odlišnosť, ktorú má komunikácia obsahovať.
Definovali sme tonalitu jazyka a spôsob komunikácie na jednotlivé cieľové skupiny.
Pripravili sme praktické ukážky komunikácie pre obe cieľové skupiny.
Pripravili sme prehľadný plán marketingových aktivít, rozdelený do jednotlivých období spolu s odporúčaným rozpočtom. Praktický a ihneď implementovateľný.
Na základe pri praveného plánu aktivít sme definovali, aké činnosti musí firma realizovať „inhouse“ a ktoré je možné realizovať externe. Definovali sme typológiu externých dodávateľov a spísali „job description“ na internú pozíciu marketing koordinátora.
Následne sme na základe požiadavky klienta realizovali odbornú časť assessment centra v rámci výberového procesu uchádzačov.
S klientom realizujeme aj parciálne konzultačné alebo marketingové projekty. Rovnako pre našich klientov realizujeme aj strategické poradenstvo v oblasti rozvoja retailu alebo re-štartových stratégií komerčných nehnuteľností.