Skokový rast inovatívnej spoločnosti Edumio
Klient | Edumio |
Dátum | Február 2019 - prítomnosť |
Zadanie | Akceleračná biznis stratégia |
Postup | Analýza potenciálu + finančný plán rastu + akčný plán obchodu |
Výsledok | Plán rýchlej expanzie spoločnosti |
Klient | Edumio |
Dátum | Február 2019 - prítomnosť |
Zadanie | Akceleračná biznis stratégia |
Postup | Analýza potenciálu + finančný plán rastu + akčný plán obchodu |
Výsledok | Plán rýchlej expanzie spoločnosti |
Spoločnosť Edumio je inovatívnym projektom z dielne zakladateľa portálu ZlavaDna. Projekt vznikol ako spin-off a rástol úplne od nuly. Je to značka, ktorá priniesla na trh disruptívnu zmenu vo vzdelávaní BOZP a ďalších zákonných povinností a to tým, že ich komplexne poskytuje online.
Požiadavka vypracovať štruktúrovanú rastovú stratégiu prišla v čase, keď firma mala ešte len desiatky klientov. Zadanie malo 2 hlavné ciele. Posúdiť relevantnosť a marketingovú odlišnosť produktu a definovať akým spôsobom má spoločnosť zrýchliť svoj rast. Všetky zistenia sme zároveň zhrnuli do strategického plánu expanzie a napočítali do reálneho finančného plánu na 5 rokov.
Ďalšie projekty. Spolupráca sa v čase rozšírila o ďalšie zadania. Redesign a obsahovú úpravu webu, nastavenie a koordináciu akvizičných kampaní a pravidelnú konzultáciu marketingovej komunikácie a výstupov.
Projektový tím sme obohatili najmä o experta na finančné plánovanie, pretože zo samotného zadania vyplynula potreba prípravy biznis plánu.
Workshop. Spoločné stretnutie na ktorom sme zjednotili ambície majiteľa a manažmentu a definovali jasné priority.
Rozhovory s obchodníkmi. Získali sme detailný pohľad, ako sa zákazník správa, ako prebieha obchodný proces a čo obnáša. Následne sme dokázali definovať, čo z ponúkanej služby zákazník vníma ako najvyššiu hodnotu.
Akvizičné stretnutia. Absolvovali sme prezentácie u nových klientov spolu s obchodníkmi a overili si ako produkt zákazník chápe a ako sa reálne pri predaji správa.
Trhový potenciál. Definovali sme možný finančný potenciál dosiahnuteľný na lokálnom, ale aj zahraničnom trhu.
Biznis plán. Na základe zistených dát sme vypracovali detailný biznis plán na obdobie 5 rokov. Zahŕňal očakávané predaje a z toho plynúce tržby a zároveň príslušný plán nákladov. A sumárne vývoj hospodárskeho výsledku po jednotlivých rokoch.
Návrh stratégie a prezentácia. Definovanie presného plánu rastu. Od definovania konceptu, cez stanovenie potenciálu, výber zacielenia a produktov až po odporúčania ako akcelerovať rast. Všetko podložené číslami v sumárnom biznis pláne, podľa ktorého vie manažment firmy postupovať.
V tomto projekte sme intenzívne spolupracovali najmä s obchodníkmi a boli často v teréne. Najdôležitejšie bolo správne pochopiť, či produkt vníma zákazník ako výnimočný. To sa potvrdilo a aj na základe toho sme navrhli silnú rastovú stratégiu postavenú na vysokej intenzite priameho obchodu.
Rovnako dôležité bolo definovať, ktorými kanálmi sa má predaj akcelerovať a ako sa to odrazí v tržbách, nákladoch a na konci dňa aj v ziskovosti firmy.
A. Definovali sme dlhodobý biznis koncept spoločnosti:
B. Definovali sme číselne aj vizuálne, akým tempom pribúdania klientov bude firma rásť:
C. Exaktne sme napočítali ako má vyzerať rast zobrazený v tržbách a nákladoch:
Sales akvizícia. Sumarizácia potenciálu trhu a nastavenie akčného plánu aktivít pre rast predaja. Supervízia aktívnej práce na získavaní nových klientov.
Redizajn webu. Na základe stanovenia cieľov a zintenzívnenia spolupráce bola nevyhnutným krokom vizuálna a obsahová zmena webu. Vrátane správneho nastavenia merania konverzií.
Aktivizácia ecommerce. Nastavenie a priebežná optimalizácia online kampaní, s hlavným cieľom získavania leadov vyplnením jednoduchého kontaktného formulára na webe.
V súčasnosti s klientom stále pracujeme v role supervízora implementácie navrhovaných zmien, plnenia rozbehnutých projektov, ako aj procesu pri komunikácii s potenciálnymi investormi.
Medziročný nárast tržieb medzi rokmi 2017 / 2018 a 2018 / 2019, ktorý pretrváva.
Dosiahnutie historicky prvého zisku za rok 2020, napriek pandémií.
Výška ročných tržieb prekonala pol milióna a to iba za 3 roky existencie.
Z pôvodných niekoľko desiatok testovaných klientov na tisícku aktívnej klientskej bázy.
Vďaka produktu a jeho nastaveniu prakticky odchádzajú iba klienti, ktorí zanikajú.