Primadonna Collection
Klient | Primadonna Collection |
Dátum | August 2020 |
Zadanie | Biznis stratégia |
Postup | Analýza ziskovosti + Finančný plán + Stratégia rastu |
Klient | Primadonna Collection |
Dátum | August 2020 |
Zadanie | Biznis stratégia |
Postup | Analýza ziskovosti + Finančný plán + Stratégia rastu |
Každá žena sa chce páčiť. A Primadonna ženám rozumie. Primadonna Collection je talianska franchise značka prinášajúca módnu obuv, kabelky a doplnky pre všetky ženy, ktoré si zakladajú na svojej jedinečnosti. Tie, ktoré chcú držať krok s módnymi trendami.
Zadanie bolo jednoznačné. Pripraviť biznis plán na nasledujúce obdobie a definovať konkrétne kroky pri ďalšej expanzii značky.
Celým procesom sme majiteľku sprevádzali v tíme:
Zo zadania vyplynula potreba rýchleho zorientovania sa v prioritách a výberu konkrétnych aktivít spolupráce. Takých, ktoré pomôžu okamžitému zlepšeniu a zároveň dlhodobému napredovaniu firmy.
Definovanie výkonnosti podnikania. Ako prvý krok bola nevyhnutná analýza doterajších výsledkov firmy. Na základe dát sme vytvorili prehľadnú formu finančného reportingu za predchádzajúci rok. Ten definoval ktoré z kanálov sú ziskové a kde sú rezervy.
Analýza potenciálu trhového rastu. Analýza trendov v danom segmente ukázali vysokú penetráciu e-commerce trhu. Rovnako tak migráciu hráčov z online do offline prostredia a opačne. Pretlak ponúkaných značiek na jednej strane a masívny nárast dopytu po online nákupe obuvi na strane druhej, definoval jasný rastový potenciálu trhu.
Biznis plán. Riešením ihneď aplikovateľným do praxe bolo vytvorenie biznisplánu na 3 roky. Vo finančnom vyjadrení vo forme výsledovky rozpracovanej na úroveň tržieb z konkrétnych produktových skupín a nákladov ktoré je potrebné vynaložiť. Odrazovým mostíkom pre biznis plán boli reálne dáta z finančného reportingu. Definovanie kľúčových „k.o.“ faktorov pre rast a úspech podnikania. A zostavenie step-by-step postupu akčného plánu rastu.
Stratégia rastu. Následne sme definovali kľúčových „k.o.“ faktorov pre rast a úspech podnikania, najmä s ohľadom na zmeny vyvolané covid obdobím. Na základe toho sme definovali konkrétne odporúčania pre rast spoločnosti – krátkodobé aj dlhodobé – vždy s ohľadom na rast tržieb a najmä ziskovosti firmy.
Definovanie na čo sa pri raste spoločnosti zamerať, kde je najväčší potenciál tržieb aj zisku.
Praktický nástroj riadenia celej stratégie cez sledovanie financií na mesačnej báze.
Vyjadrená v dátach, finančných prepočtoch a rozdelená po jednotlivých kanáloch.
Detailný finančný plán na obdobie 5 rokov, obsahujúci všetky nevyhnutné zmeny a strategické aktivity.