Tuli už dávno nie sú iba sedacie vaky
Klient | tuli.sk |
Dátum | Január 2018 - prítomnosť |
Zadanie | Rastová stratégia spoločnosti |
Postup | Biznis stratégia + Nové produkty + Biznis plán + Implementácia |
Výsledok | Dvojnásobný rast tržieb za 3 roky |
Klient | tuli.sk |
Dátum | Január 2018 - prítomnosť |
Zadanie | Rastová stratégia spoločnosti |
Postup | Biznis stratégia + Nové produkty + Biznis plán + Implementácia |
Výsledok | Dvojnásobný rast tržieb za 3 roky |
Tradičné „tuli vaky“ sú na Slovensku dnes už zabehnutou a poznateľnou značkou. A zároveň sú jednotka na trhu. Dosiahli to, o čom veľa marketérov sníva – stali sa synonymom pre kategóriu.
Takýto pohľad na značku sa však diametrálne mení, keď stojíte pred otázkou expanzie a rozširovania produktového portfólia. Ako bude značku vnímať spotrebiteľ, keď to zrazu nebude iba o vakoch?
A presne na tom stála výzva nášho zadania. Pripraviť stratégiu rastu, ktorá bude predovšetkým založená na predaji nových produktov a penetrácii nových segmentov.
Pri takomto type zadania vždy obohacujeme tím o ľudí, ktorí sa venujú aj dátam a číslam. Majú reálne podnikateľské skúsenosti a rozumejú trhu. Rovnako sme postupovali aj pri tomto projekte.
Úplne na úvod sme začali definovaním ambície majiteľa. Kam chce firmu posunúť, na akých trhoch pôsobiť a hlavne aké tržby dosahovať. Túto ambíciu sme na workshope „dokreslovali“ aj s ostatnými kľúčovými ľuďmi.
Biznis stratégia
Analýza trhu a dát. Ponorenie do trhu. Jednak do trhu sedacích vakov, ktorý sa sčasti saturoval a jednak do trendov v oblasti „cozy living“. To je presne širšia kategória, kam sme túto značku chceli dostať.
Trendológia a možné produkty. V tejto časti sme sa venovali všetkým trendom, ktoré sa na trhu dizajnového nábytku dejú. Najkľúčovejšie bolo definovať tie, ktoré sú a naopak nie sú pre tento biznis relevantné. Na základe toho sme draftovali nové možné produkty.
Potenciálne cieľové skupiny. Produkty sa delili podľa cieľových skupín. Vybraných reprezentantov sme aj osobne navštívili. Tí potvrdili, že naše uvažovanie ide správnym smerom.
Strategická profilácia. Na základe metodiky zákazníckej hodnoty, sme nastavili dlhodobú profiláciu značky, orientovanú na 2 základné piliere: útulná domácnosť (pre B2C) a kreatívne a kolaboračné zóny (pre B2B).
Akčný plán. Všetky strategické aktivity boli rozdelené do viacerých skupín. Každej skupine sme urobili presný plán krokov na zavedenie, cez ktoré sme naštartovali dlhodobú spoluprácu.
Implementácia. Pri vybraných projektoch sme sa pustili aj do realizácie. Niekde ako konzultanti a inde ako aktívni lídri strategického projektu.
Biznis plán
Všetky naše ambície a nové možné produkty sme nechali „napočítať“ do tržieb a stanovili finančný plán na 3 nasledujúce roky. Prešli sme si náklady a výnosy, ktoré sa historicky dosahovali. Na základe toho sa biznis plán exaktne upresnil. Ten už počítal s pridávaním nových produktov. Nastavila sa pravidelný mesačný finančný reporting, ktorý jasne monitoruje ako sa darí plniť navrhnutú stratégiu.
Nové „winning“ produkty
Na základe biznis stratégie sa postupne začali testovať nové produkty – predovšetkým pre B2C spotrebiteľov nakupujúcich cez e-shop. Celý sortiment sa postupne rozširoval o nové kategórie – od textilu, doplnkov až po nové typy dizajnov a tvarov klasických tuli vakov.
Za 6 mesiacov sa nám spoločne s klientom podarilo dostať do života nové produkty pre retail. Najmä futóny, sedáky, taburetky, merino produkty, detský sortiment a v jarnej kampani aj hojdačky a exteriérové sedenie.
Nová e-commerce stratégia
Predaj cez e-shop nám v analýze vyšiel ako najrýchlejší spôsob rastu. Na základe čoho sme odporučili značke Tuli stiahnuť sa s bežného retailu a rovnako rebudovať celý eshop. To sa v čase ukázalo ako kľúčový krok, keďže ekonomika vošla do korona obdobia a e-commerce kanál sa stal vysoko efektívnym. V rámci e-commerce stratégie sme nastavili model konsolidácie dát, ktorý na týždennej báze monitoruje výkonnosť e-shopu a zároveň pomáha pri riadení marketingu.
Počas celej implementácie sme fungovali ako partner pre všetky kľúčové oddelenia firmy – marketing, obchod aj pre samotného majiteľa.
Nové produkty pre B2B segment (firmy)
Spolu s interným obchodným oddelením a externými dizajnérmi nábytku sme supervízovali prípravu úplne novej produktovej rady – sedenia pre stredové a kreatívne zóny v kanceláriách. Prieskum trendov ukázal, že až 30% kancelárskej plochy dnes tvoria rôzne kolaboratívne zóny a kreatívne sedenia. Tento trend ešte môže rásť.
Na základe týchto poznatkov sme spolupracovali na príprave prototypu funkčného a variovateľného sedenia pre moderné kancelárie, ktorý začiatkom II.Q 2020 vstúpil do úspešného predaja.
Realizácia stratégie
Následne sme pokračovali v postupnej implementácii všetkých projektov založenej na pravidelných status stretnutiach s klientom a jednotlivými členmi zostavených projektových tímov. Celú implementáciu sledujeme spolu s klientom aj na úrovni výsledkov hospodárenia spoločnosti – na pravidelnej mesačnej báze.
Vyše 20% priemerný medziročný rast tržieb kontinuálne od roku 2018.
Dvojnásobný rast tržieb (2018 – 2021) sa podaril vďaka novým produktom, vyladenému e-commerce a novému štýlu komunikácie.
Na trh sme priniesli jedinečné riešenie v podobe ľahkého a dizajnového sedenia pre moderné kancelárie. Za 10 minút ho dokáže ktokoľvek zmeniť akokoľvek potrebuje, pretože je o 50% ľahšie ako bežný nábytok.
Za posledný rok sa nám podarilo zvýšiť predaj cez eshop o viac ako 60%.