Tuli už nechcel byť iba sedacie vaky
A presne na tom stála výzva nášho zadania. Pripraviť stratégiu rastu, ktorá bude predovšetkým založená na predaji nových produktov a penetrácii nových segmentov.

Ako sme postupovali
1. Ambícia majiteľa
2. Analýza trhu a dát
3. Trendológia a možné produkty
4. Potenciálne cieľové skupiny
5. Strategická profilácia
6. Akčný plán
Čo sme pre klienta vytvorili

Nový segment
Tradičné „tuli vaky“ sú na Slovensku dnes už zabehnutou a poznateľnou značkou. A zároveň sú jednotka na trhu. Dosiahli to, o čom veľa marketérov sníva – stali sa synonymom pre kategóriu. Takýto pohľad na značku sa však diametrálne mení, keď stojíte pred otázkou expanzie a rozširovania produktového portfólia. Ako bude značku vnímať spotrebiteľ, keď to zrazu nebude iba o vakoch? A presne na tom stála výzva nášho zadania. Pripraviť stratégiu rastu, ktorá bude predovšetkým založená na predaji nových produktov a penetrácii nových segmentov.

Nové „winning“ produkty
Na základe biznis stratégie sa postupne začali testovať nové produkty – predovšetkým pre B2C spotrebiteľov nakupujúcich cez e-shop. Celý sortiment sa postupne rozširoval o nové kategórie – od textilu, doplnkov až po nové typy dizajnov a tvarov klasických tuli vakov. Za 6 mesiacov sa nám spoločne s klientom podarilo dostať do života nové produkty pre retail. Najmä futóny, sedáky, taburetky, merino produkty, detský sortiment a v jarnej kampani aj hojdačky a exteriérové sedenie.

Nová e-commerce stratégia
Predaj cez e-shop nám v analýze vyšiel ako najrýchlejší spôsob rastu. Na základe čoho sme odporučili značke Tuli stiahnuť sa s bežného retailu a rovnako rebudovať celý eshop. To sa v čase ukázalo ako kľúčový krok, keďže ekonomika vošla do korona obdobia a e-commerce kanál sa stal vysoko efektívnym. V rámci e-commerce stratégie sme nastavili model konsolidácie dát, ktorý na týždennej báze monitoruje výkonnosť e-shopu a zároveň pomáha pri riadení marketingu.

Nové produkty pre B2B segment (firmy)
Spolu s interným obchodným oddelením a externými dizajnérmi nábytku sme supervízovali prípravu úplne novej produktovej rady – sedenia pre stredové a kreatívne zóny v kanceláriách. Prieskum trendov ukázal, že až 30% kancelárskej plochy dnes tvoria rôzne kolaboratívne zóny a kreatívne sedenia. Tento trend ešte môže rásť. Na základe týchto poznatkov sme spolupracovali na príprave prototypu funkčného a variovateľného sedenia pre moderné kancelárie, ktorý začiatkom II.Q 2020 vstúpil do úspešného predaja.